Tak bylo w Bangkoku

Temat: Pomocy ludziska bo pozałamałem już ręcę z nieszczęsnym BMW
" />podmień komputer. Jak nie działa obrotomierz i ekonomizer w 524, 525 td,tds to przezwanie jest padnięty komp sterowania silnikiem, lub brak połączenia.
Jak kupiłem swoje 524td to tez nie działał obrotek i ekonomizer ( styki zaśniedziały od 6 miesięcznego stania ), a samochód chodził w trybie awaryjnym i świeciła sie kontrolka wtrysku (osiagi vel ikarus ). Dopiero na trasie po paru wybojach 30 km od domu wszystko wróciło do normy i bmw pokazało pazurka.
Możliwe ze przypalili ci sterownik przy pożyczaniu pradu. Nastawnikowi nic nie powinno sie stac
Źródło: sierrafan.pl/viewtopic.php?t=13478



Temat: {e34} 524 td Ekonomizer i obrotomierz
" />Witam. Kupiłem BMW 524 td i na początku miałem problemy z ekonomizerem i obrotomierzem, mianowicie wskazówki wariowały. Po naprawie skrzyni biegów w warsztacie umarły całkiem. Wymieniłem akumulatorki i nic nie pomogło. Mam pytanie, czy w tym modelu sygnał do obrotomierza jest pobierany z alternatora czy z czujnika na kole zamachowym, a może jeszcze gdzie indziej... i czy sygnał idzie bezpośrednio do zegarów czy jeszcze do komputera. Dodatkowo nie działa mi podświetlenie wskaźnika temp (zamieniłem żarówki ze wskaźnikiem poziomu paliwa i nic nie dało ). Z góry dzięki za pomoc.

Czy nikt na tym forum nie wie pod co podpięty jest obrotomierz ??
Źródło: bmw-diesel.pl/viewtopic.php?t=3920


Temat: [e34] 2.4td gdy ciepły gaśnie
" />Witam. Jest to mój pierwszy post na tym forum. Zakupiłem ostatnio e34 524td w automacie z padniętą skrzynią. Skrzynie naprawiłem ale mam problem z silnikiem, mianowicie gdy się zagrzeje nagle zaczyna nierówno pracować, silnik ciężko wkręca się na obroty, kopci z wydechu a po chwili gaśnie. Po odpaleniu nadal to samo. Dodam, że nie działa mi obrotomierz, ekonomizer i czasami nie działa wskaźnik temperatury. Gdy auto kupiłem obrotomierz i ekonomizer raz działał raz nie, po remoncie skrzyni padły całkiem. Jest to moje pierwsze BMW więc jestem w tym temacie zielony.
Źródło: bmw-diesel.pl/viewtopic.php?t=3903


Temat: [E34] Brak Mocy 524 TD PILNE
" />Witam Serdecznie wszystkich zmotoryzowanych. Pilnie potrzebuje Sterownik BMW E 34 td 524.
Nie działa mi obrotomierz i ekonomizer samochód nie ma mocy. ok 5 lat temu wymieniałem juz ten sterownik bo awaria byla identyczna tylko ze nie na nowy lecz uzywany.
Osoby ktore są wstanie mi pomuc prosze o kontak
Numer sterownika to po prawej stronir 2243916 5c6 078 pozdrawiam.
Źródło: bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=42075


Temat: [E34] Nie chodzi zegar liczacy kilometry co jest nie tak?
" />Witam mam Bmw 524 td z 1991 roku, i nagle przestaly chodzic zegary liczace kilometry. ten główny pokazujacy przebieg samochodu i ten czasowy ktorego mozna kasowac. jest to stary typ zegarow (nie elektyczny wyswietlacz). Poza tym w liczniku reszta zegarow chodzi bezproblemowo (m.in. predkosciomierz i obrotomierz). Nie wiem co sie moglo wydazyc ze nagle przestaly chodzic jesli wiesz cos na ten temat to napisz. Dzieki z gory Pozdrawiam Adrian
Źródło: bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=32185


Temat: [E34] 524td Obrotomierz silnika - raz działa, raz nie
" />Obrotomierz w moim bmw szaleje raz działa a raz nie i to rownież nie sa jakies zmiany od zdarzenia, na początku mysłem iz jest to usterka kabla ale okazało sie ze tak nie jest. Prosze o pomoc moje bmw to 524 td. z góry dzieki


">Szalejący obrotomierz
Szalejący obrotomierz raz działa poprawnie a raz nie


Tytułuj tematy zgodnie z ustalonymi ZASADAMI.
Zapoznaj się z nimi jeśli chcesz uniknąć ostrzeżenia

robertbmw
Źródło: bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=23681


Temat: Taxi
Witam , Potrzebuje informacji na temat mercedesa 124 2500 D i 3000 D , tzn ile pali , jakie przyspieszenie jest w tych dizlach itd.Jesli macie jakies info to proszę zapodac Myslalem tez o Jakims BMW ktorym bym mogl jezdzic przez okolo 2 lata a potem chcialbym zeby auto pracowalo jaki taxi i w tym dylemat ze utrzymanie BMW jest dosc drogie i jak juz bym chcial bmw to E36 325 I lub 325 TD tylko jak to bedzie z utrzymaniem autka i czy nie bedzie za male, na taxie widzialem BMW 524 TD wiec chyba sa dobre,Boje sie brac Diesla poniewarz Mama kolegi ma BMW 317 TD i jego osiagi sa okropne , trzeba na wolnych obrotach trzymac parenascie sekund zeby wskazuwka obrotomierza doszla do np 4 tyś lub cos jest z silnikiem. troche nie na temat ale wybaczcie ten post
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=9210


Temat: miga kontrolka inspekcji, nie działają zegary
Witam
jestem nowym użytkownikiem mojego BMW - problem polega na tym ze przy zapalaniu silnika całe zegary dzialają OK ( 524TD - analogowe ) a przy ruszeniu zaczyna migać kontrolka INSPEKCJA ( równo i miarowo) i przestaje działać obrotomierz i wskaźnik spalania - ( dodam ze prędkościomierz nie działał od początku ) - czy to coś poważnego ? i wrazie czego jak temu zaradzić ??
PROSZĘ O POMOC
z gory dziękuję .
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=15329


Temat: Problem z BMW 524 - brak mocy
Witam, wiem że temat modelu 524 i braku jego mocy był już poruszany ale nie uzyskałem informacji które mnie satysfakcjonują. Moje BMW 524 jest "mułowate" przynajmniej nie tego oczekiwałem po takim silniku, choć ostrzegano mnie, że to nie jest rajdówka tylko "samochód spacerowy".

W związku z tym chcę coś z tym zrobić, bo czytałem że ten model ma całkiem niezłe osiągi, nie mówię o tym żeby ruszał pierwszy spod świateł, ale żeby lepiej się zbierał od 80km/h w górę. Nie wiem od czego zacząć sprawdzanie tego samochodu czy jechać na diagnostykę (jeśli tak to na co zwrócić uwagę o co się w razie czego zapytać mechanika) czy jechać do mechanika od silnika.

Pragnę nadmienić:
że nie działa mi obrotomierz, gdzieś wyczytałem, że on może być przyczyną braku mocy (skąd obrotomierz bierze impuls o wysokości obrotów?);
turbina coś tam dmucha, gdy się naciska na przewód od turbo i doda gazu to puchnie, acz nie słychać jej tak to słyszałem w innych dieslach;
filtry są nowe, sam zmieniałem;
koleś od którego kupiłem mówił, że zmieniał rozrząd, może coś on nabroił podczas zmieniania

Proszę o poradę od czego zacząć?
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=91027


Temat: bmw e34 524 szaleja zegary
witam,
mam pytanie odnośnie bmw e34 2,4td: sprawa jest tego typu,że od jakiegoś czasu nie działa mi zegar od obrotomierza i spalania ,a teraz doszedł jeszcze od predkościomierza. dodatkowo mam problem podczas równej jazdy, gdy jadę na 2 lub 3 biegu równym tempem(nie dodając gazu) szarpie autem jak na koncercie rokowym. wymieniałem już świece i filtr paliwa. wtryski sa oki ,bo nie kopci mi jak smok. czy mozliwe jest to,że wtrysk sterujący źle reguluje dawkę paliwa???
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=101178


Temat: Brak mocy w 324 TD o co chodzi czy te bryki jezdza tylko 160

Witam wszystkich jestem nowym klubowiczem ale moja przygoda z BMW juz kilka lat trwa!!!Niedawno kupilem 324 TD i jestem troche rozczarowany samochod chodzi jak sam chce tzn czasem ma kopa a czasem jedzie sie nim jak maluchem silnik wydaje mi sie ze jest ok pracuje rowno pali w najwieksze mrozy wydaje mi sie ze na dluzszych trasach tak jakby sie odmulał bylem z nim juz u kilku fachowcy podpinali mi go pod kompa i nie mozna nawiazac polaczenia z samochodem czy ktos zna elektryka ktory ma orginalny komputer BMW to chyba moja ostatnia szansa!Poza tym nie dziala mi obrotomierz i lusterka ktos sie namordowal zeby to wszystko popieprzyc!Jesli ktos moglby mi udzielic pomocy bede bardzo wdzieczny prosze o kontakt szczegolnie osoby ktore miały kontakt z tymi silnikami!Pozdrawiam wszystkich!!!
Miałem kiedyś to samo w 524 TD i okazało się że padł mi sterownik od pompy, po wymianie było ok. Tylko z tego co pamiętam to jest on parowany ze sterownikiem od silnika czy jakoś tak.
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=19268


Temat: problem z BMW 524TD 91r
Witam

od tygodnia jestem posiadaczem BMW 524td z 91r z automatyczną skrzynią, przeglądałem forum ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na problemy jakie występują w moim samochodzie.
Mam kłopoty z silnikiem, mianowicie:

1 samochód ciężko się uruchamia, tzn ma ochotę zaskoczyć na początku ale później trzeba kręcić ze 3 razy i po chwili wskakują cylindry i auto zaskakuje, odczucia jakby się zapowietrzał (wymienione wszystkie świece, pasek rozrządu, sprawdziłem wtryskiwacze, są ok)
2 trzeci wtryskiwacz ten z czujnikiem (nie wiem jak to się fachowo nazywa) jest rozszczelniony i cieknie z niego paliwo po całym silniku
3 moc samochodu jest w moim odczuciu decydowanie za mała ( zdaję sobię sprawę że to tylko 115km przy tej masie ale mimo wszystko)
może ma na to wpływ jednostka sterującą silnika, ponieważ nie działa obrotomierz i ekonomizer, znalazłem opinie na forum że może mieć to wpływ, dodam że zmieniłem tydzień temu turbinę i rzeczywiście ładuje tak jak trzeba.
Jeżeli ktoś zderzył się z tymi problemami i może podowiedzieć jakieś rozwiązanie będę wdzięczny.

Wojtek

Ps. szukam tego cieknacego wtryskiwacza oraz mechanizmu wycieraczek (ma bardzo duże luzy) jeżeli ktoś posiada w okolicach warszawy, proszę o kontakt: gg.6100610
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=3432


Temat: BMW e34 524td brak mocy/straszny muł
Witam wszystkich!
Otóż jak wyżej zakupiłem ostatnio bmw z silnikiem 2.4dt i wszystko by było pięknie cacy gdyby nie to że
ma strasznego muła ciężko jest się jej rozpędzić do 100km/h. Ogólnie max 140km/h i to z wielkim trudem.
Jeszcze jedno strasznie kopci dosłownie jak traktor gdy na postoju depnę gaz w podłogę samochód wali taką chmurę czarnego dymu. Obrotomierz i ekonomizer raz chodzi a raz nie. Przeważnie jak odpalę samochód za pierwszym razem to nie chodzą oba wskaźniki jednak gdy go zgaszę i zapalę ponownie wskaźniki już chodzą.
Byłem u mechanika i on stwierdził że co do tego że samochód ma muła i wali takie chmury to turbina jest już ledwo ciepła i nic z tym się nie da zrobić tylko kupić nową turbinę a co do wskaźników powiedział że niby jakaś linka czy tam kabel może nie łączyć. Trochę nie chce mi się w to wierzyć ponieważ grzebałem na forum ludzie mieli podobne objawy i przyczyna była całkiem inna. Dlatego proszę was o pomoc w tej sprawie bo jak jadę to nawet maluchy na mnie trąbią
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=135782


Temat: drgania auta na wolnych obrotach 524TD
Witam
Mam problem. Niedawno kupiłem bmw 524 TD rok 90. Wszystko było ok aż pewnego razu po dłuższej trasie tak 80 km zaczęła się trzęść na niskich obrotach. Następnego dnia rano odpaliła normalnie i zero drgań przejechałem ze 100 km i znów temat się powtórzył i do tego padł mi obrotomierz i wskazówka spalania. Dodam że na gorącym silniku odpala bez problemów i nie kopci. Mechanicy przypuszczają że to pompa a znajomy który ma bmkę mówi mi że to wina wału. I mam teraz dylemat. Bo może to padnięcie obrotomierza ma coś wspólnego z wałem. A jeżeli była by to pompa to czy odpalał by normalnie na rozgrzanym silniku. I na dodatek nie mam farta bo jak podjeżdżałem do mechanika to wszystko było ok i nie było tych drgań a potam znowu się zaczynały Podsumowując główny problem to te szarpania na wolnych obrotach po dłuższej jeździe.
Proszę pomóżcie bo koszty napraw po omacku mnie zabiją. Pozdrawiam
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=61351


Temat: bmw 524 td 90r.
auto jak w temacie nie działa obrotomierz pali się kontrolka od wtrysku i się muli a cdif przy próbie odczytu błędów/parametrów rozłącza się ma ktoś pomysł na tego wrzoda ??
Źródło: forum.cdif2.com/viewtopic.php?t=2005


Temat: [E34] brak mocy w 524td
" />witam mam problem z moim BMW w TD 524 Niedziala obrotomierz i ekonomizer istracila moc a turbina dziala Pomocy
Źródło: bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=41899


Temat: Klasyczne BMW a klasyczny Mercedes jakie opinie ?

Dla mnie hitem "sezonu" jest eta. Niesamowity silnik. Mercedes takiego w ofercie nie miał. Ciekaw jestem genezy tego pomysłu. Może wiecie coś na ten temat?

Czuję się wywołany do tablicy

Niedawno coś naskrobałem na ten temat:
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... hlight=eta

Geneza, dokładniej
Przypuszczam, że dopał do tego pomysłu dał kryzys energetyczny -> OPEC dokręcający kurki z ropą. Początek lat 80. był powtórką 1973 roku.

Najbardziej zdumiewające w Ecie jest zużycie paliwa. Według norm ECE (90 km/h / 120 km/h / miasto) Eta + 4-biegowy automat popala 5,9 / 7,5 / 11,5 l/100 km Kluczem do sukcesu, nie wspomnianym w tekście z linkowanego wątku, jest też sprzęgło lock-up w skrzyni 4HP22. Blokuje "na sztywno" przekładnię hydrokinetyczną, na 4. biegu powyżej 85 km/h. Tylko to daje, lekko licząc, oszczędność 10 % paliwa, przy stałej szybkości.

Miałem do czynienia z kilkoma automatikami, czasem chwilę, czasem parę dni. ŻADEN nie operował na tak niziutkich obrotach (Nawet Bartkowa wysokoprężna 524td Automat, którą się parę kilometrów po lotnisku w Borsku przejechałem).

Na 4. biegu przy 120 km/h obrotomierz pokazuje 2000 obr/min
Przy szosowej delikatnej jeździe "po bożemu" (do 110 km/h) silnik nie przekracza 1800-2000 obr/min. Przy snuciu się po mieście 40-60 km/h chodzi w zakresie 1000-1600 obr/min. Trzeba zdecydowanego depnięcia gazu (80-100 % full), żeby skłonić automat do zmian biegów przy 2500-3000 obr/min.

Te niskie obroty, to jest trochę strzał-samobój.
Przy okazji wymiany uszczelniaczy zaworów wymagającej zdjęcia głowicy zapewne moim oczom ukażą się pokłady nagarów.

BTW, zanim zaczęliśmy pisać ten wątek - po swoich pierwszych jazdach E28 525eA - stwierdziłem, że to jest najlepszy wybór dla kogoś, kto chciałby "zdradzić" Mercedesa na korzyść BMW.

Szok towarzyszący przesiadce byłby relatywnie najmniejszy
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=27230


Temat: [E34] 524td Ciezko pali zimna/ciepla OK | brak mocy
" />Witam. Posiadam e34 z silnikiem 2.4TD oraz kupe problemow.
Auto nabylem z uszkodzonym komputerem i nastawnikiem ( komputer nie reagowal na pedal gazu, a nastawnik powodowala gigantyczne falowanie obrotow (autem targalo i skakal jak zajac lecz dalo sie nawet jechac byl na tyle mocny).

Na dzis dzien moj problem jest taki:
- zimny trzeba dlugo krecic, cieply zapala w momencie. ( na zimny mam na niego patent taki grzeje dwa razy, gasze i nieczekajac za zgasna kontroli odrazu odpalam (pali lepiej ale nie jest to to co na cieplym) czekanie an zgaszenie sie kontrolki swiec i wtrysku jest rownoznaczne z dlugim kreceniem.
- siwece sprawne ( nagrzewaja sie do czerwonosci w okolo 4 sekundy kazda)

- kontrolka wtrysku swieci sie dlugo tj. dluzej niz swiece, a ciut krucej niz zielona kontrolka informujaca o mozliwosci rozruchu.

- auto jest jak na moj gust slabe, jak sie zagrzeje jest mocniejsze max predkosc 140km na prostej drodze ( cos na styl trybu awaryjnego?) swieci mi sie kontrolka od konczacych klockow ( prawdopodobnie uszkodzony kabel bo sa grube jeszcze. to raczje nie ma wpywu na prace silnika.
na 4 biegu ciezko przekroczyc obroty 4tys. na 1 kreci wiecej.... na jalowym do 5.5 tys sie wkreca

- miedzy 5 a 6 wtryskiem mam czujnik temperatury ( nieorginalny od niego podciagniety kabel do BUSOLI zamontowanej pod popielniczka..... szkaradztwo bylby ktos laskaw napisac jaki tam ma byc czujnik i do czego podpiety bede wdzieczny

- do pierwszej swiecy w izolacji kabla zasilajacego ja jest cienki kabelek bodajze brazowo zielony gdzie ma byc podlaczony? u mnie urwany.....

Co bylo zrobione:
- wymieniona cala pompa wtryskowa, pochodzi z auta z przegiegiem 170tys. nastawnik z 93r. o przebiegu 80tys. (stan idalny) niestety nie wiem czy pompa jest tez ztego roku ale podejzewam ze byla wymieniona razem z nastawnikiem.

- pompa w zbiorniku sprawna ( posaidam dwie i na obu ten sam problem), a pompuja mocno

-przewody szczelne wtryskiwacze nie poca sie, filtr paliwa z nieorginalna podstawa ( orginal bmw mi przepuszczal ale i tak roznicy w odpalaniu nie bylo) jezeli mialby ktos orginalna podsatwe filtra, przygarnal bym w dobrej cenie

-wtrysk sterujacy 100ohm opornosci jakis czas temu ktos go wymienil aczkolwiek odpiecie go nic nie zmienia poza tym ze zaswieca sie kontrolka w liczniku

- komputery z koncowka 078 posiadam 3 sztuki na kazdym auto zachowuje sie tak samo (obrotomierz i ekonomizer dzialaja, ozyly po wymiania aku)

-czujnik polozenia walu obecnie zamontowany orginal BMW sprawny

Podsumowujac auto po dlugim kreceniu nie puszcza chmury dymu ( efekt jakby nie dostawal odpowiednije dawki paliwa) po odpaleniu nie dymi wogole.

nie wykluczam uszkodzenia komputera pompy z koncowka 077 aczkolwiek powinien byc ok gdyz pochodzi z rozbitka w ktorym bylo wszystko ok, aczkolwiek pracowal z inna pompa wtryskowa. na orginalnym komputerzez tego auta mozna bylo go uruchomic bez czujnika polozenia walu ( co normalnie jest niemozliwe?)

-turbo gwizda ma delikatny luz na wirniku oraz troche oleju w zimnej muszli lecz sprawne ( w mojej poprzedniej e28 mialem bradziej dojechane a ciaglo zdowo.
obecnym bmw kazda gorke moze pokonywac na 2 bigu gdzie e28 z przegiegiem 360tys. ciaglo na 3 i nabieralo predkosci.

Dziekuje wszystkim ktorzy poswiecili czas na przeczytanie mojego esejoposta i za wszelkie sugestie bedacze pomocne w usunieciu problemu.
Źródło: bmw-diesel.pl/viewtopic.php?t=1194